gasten.jpg

Je bent in onze mooie omgeving met vakantie en je wilt een kerkdienst bijwonen. Dan ben je van harte welkom in onze gemeente.
Als je niet bekend bent hoe het hier gaat, kun je vragen hebben. Wat kan je verwachten, hoe gaan dingen en waar moet je aan denken? Om je te helpen proberen we op een aantal vragen alvast een antwoord te geven. Heb je nog andere vragen? Neem dan gerust contact met de koster!

1. Is een kerkdienst voor iedereen toegankelijk?
Jazeker! In principe is de kerkdienst de samenkomst van de gemeente van Jezus Christus. En iedereen is van harte welkom om een kerkdienst mee te maken, ook als je jezelf geen christen zou noemen, twijfelt, vragen hebt, of gewoon nieuwsgierig bent. De kerkzaal en het kerkelijk centrum zijn rolstoeltoegankelijk.

2. Welke tijd begint de kerkdienst en hoe laat moet ik er zijn?
De ochtenddienst begint om 9.30 uur. De avonddienst in de zomerperiode is om 18.30 uur. In de winterperiode is er een middagdienst om 14.30 uur. Er is meestal plaats genoeg dus je kunt vlak voor aanvangstijd nog binnenkomen. De eerste bezoekers komen ongeveer 20 minuten voor aanvang binnen. Aanvangstijden van de verschillende diensten en de voorganger vindt je ook op de Homepage onder de link 'Kerkdiensten'.

3. Waar zijn de kerkdiensten en hoe kom ik er?
Ons kerkgebouw staat aan de Kerkstraat 2a, 8191LV in Wapenveld

4. Kan ik mijn auto in de buurt kwijt?
Voor en achter de kerk is er gelegenheid om je auto te parkeren.

5. Kan ik opgevangen worden bij een eerste bezoek?
Natuurlijk. Geef je gegevens aan de koster door. Dan neemt iemand contact met je op die je uitnodigt en je opvangt tijdens je eerste bezoek.

6. Hoe lang duurt een kerkdienst?
De dienst duurt ongeveer een uur en een kwartier.

7. Welke kleding doe ik aan?
Voel je thuis en kom in kleding waar jij je prettig in voelt.

8. Als ik geen Bijbel, Psalmboek of Liedboek heb?
In het kerkelijk centrum zijn alle boekjes voor gasten beschikbaar. Wij gebruiken de Bijbel in de Herziene Statenvertaling en het Psalmboek met de 12 gezangen en het liedboek Weerklank. Natuurlijk kan je ook de Bijbel gebruiken in een voor jezelf bekende vertaling. Je kunt ook de koster naar een Bijbel met Psalmen en Weerklank vragen.

9. Als ik moeilijk de Nederlandse taal versta?
Er zijn enkele Bijbels in een andere taal aanwezig. Als je een vertaling nodig hebt dan vragen wij je vooraf contact op te nemen met één van de predikanten. Je kunt dan met hem afspraken maken.

10. Is er ook iets te doen voor mijn kinderen?
Tijdens de morgendienst is er voor 0 t/m 3 jr kinderoppas & Bijbelklas vanaf 4 t/m 6 jr,  meer info
De kinderen in de leeftijd van de onderbouw kunnen het eerste deel van de dienst meemaken. Daarna gaan zij, vóór de preek naar de Bijbelklas waar een verhaal uit de Bijbel wordt verteld en de kinderen een passend werkje kunnen maken.

11. Zijn er nog meer activiteiten van de kerk?
Ja, er zijn allerlei activiteiten doordeweeks. Zie elders op deze website.