leven-en-zorgen.jpg

Wat doet stichting Grip op de Knip Heerde?

De stichting helpt bij het voorkomen en oplossen van financiële schuldenproblematiek bij particulieren met behulp van maatjes. De stichting laat zich hierbij inspireren door de Bijbel en is door de kerken in de Gemeente Heerde opgericht.

Heeft u hulp nodig?
Neem dan contact op met de coördinator van de stichting en vraag om hulp.
Voor vrijblijvende informatie bel naar 06-25 23 85 51, voor E-mailadres ga naar pagina Contact.

Waarom?
De gevolgen van schulden zijn ingrijpend zoals sociaal isolement, depressie, ziekteverzuim, relatieproblemen, echtscheiding, fraudegevoeligheid, etc. Ook in de Gemeente Heerde hebben mensen met deze problematiek te maken. De stichting pakt deze diaconale taak op samen met de kerken in de Gemeente Heerde. Zij werkt hierbij ook samen met de Gemeente Heerde en diverse maatschappelijke organisaties in de gemeente.

Hoe?
De stichting werkt nauw samen met de landelijke stichting Schuld Hulp Maatje (SHM). Met de kennis van SHM worden maatjes professioneel opgeleid om particulieren met schulden te helpen. Er zijn in de gemeente Heerde nu 10 maatjes opgeleid, die momenteel allemaal ingezet zijn om een aantal inwoners van de Gemeente Heerde te ondersteunen.

Wat doet een maatje?
Als maatje geef je weer hoop dat het goed kan komen. Dat lucht op en maakt dat iemand weer beter na kan denken. Je helpt de hulpvrager om weer overzicht te krijgen in de inkomsten en uitgaven en de onbetaalde rekeningen. Daarna maak je samen een plan van aanpak. Maar zeker zo belangrijk is dat je er voor iemand wilt zijn. Persoonlijke aandacht en luisteren naar iemands sores betekent al heel veel. Dit blijkt wel uit een reactie van hulpvrager Con: “Ik ben zo blij met de hulpverleners die mij nu helpen. Dankzij hen heb ik mijn gevoel van eigenwaarde weer terug. Er zijn mensen die naar mij luisteren.”

Een maatje zijn, is dat ook wat voor u?
Heeft u zelf uw financiële zaken op orde en wilt u een ander daar bij helpen? Bent u initiatiefrijk, daadkrachtig, stabiel en in staat om snel en tactvol te handelen als het er op aan komt? En wilt u zich inzetten als maatje?

Neem dan contact op met de coördinator van de stichting voor nadere informatie telefoon 06-25 23 85 51, voor E-mailadres ga naar pagina Contact.