Bij een sterfgeval worden de nabestaanden verzocht zo spoedig mogelijk bericht daarvan te doen aan de predikant van de wijk waar de overledene woonde (wijk Noord of Zuid). Het verzoek is om gelijktijdig ook de scriba te informeren. Hij kan er dan voor gaan zorgen dat alle aspecten van de begrafenisdienst op de juiste wijze en tijdig worden geregeld. Aan de naaste familie zal dan zo spoedig mogelijk een bezoek worden gebracht. Tijdens dit of één van de daaropvolgende bezoeken kan gesproken worden over de rouwdienst/samenkomst. Bijzondere wensen met betrekking tot de tekst- en psalmkeuze kunnen dan kenbaar worden gemaakt.

Het telefoonnummer van de predikant kunt u vinden op pagina 'predikanten'.

Voor het opbaren van de overledene kan gebruik worden gemaakt van het mortuarium naast het kerkelijk centrum.

Voor uitvaartdiensten en condoleances, welke qua karakter passen binnen het beleid van de Hervormde gemeente, kan gebruik gemaakt worden van het kerkgebouw en de grote zaal van het kerkelijk centrum. De grote zaal is met een doorgang verbonden aan het mortuarium.

Begrafenisvereniging
"De laatste Eer" Wapenveld, www.dlewapenveld.nl
Meldnummer 038-460 94 38 (dag en nacht bereikbaar)

Secretaris:
G.J. Dijkslag, Merelweg 24 , 8191 XR  Wapenveld

Ledenadministratie:
B.J. Tessemaker, Annenkamp 60 , 8191 LX  Wapenveld

Uitvaartverzorging J.P.Hakkenberg & faciliteiten
Wij staan voor u klaar. Dag en nacht.
Voor melding van overlijden of andere dringende zaken, telefoon 06 – 129 145 87
Uitvaartverzorgers, Dhr JP Hakkenberg en Dhr R. van der Vegt